رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نگاهی بر دغدغه‌های شرکت کننده‌های نخستین رویداد رسانه‌ای «رج» | باید صدای مردم محلات شهر باشیم

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۳
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
نگاهی بر دغدغه‌های شرکت کننده‌های نخستین رویداد رسانه‌ای «رج» |  باید صدای مردم محلات شهر باشیم
مهم‌ترین دلیل حضور شرکت‌کننده‌‌های رویداد رسانه‌ای «رج» دغدغه‌های محلی و رسانه‌ای کردن مسائل و مشکلاتشان است.

به گزارش شهرآرانیوز، دغدغه‌های محلی، مهم‌ترین دلیل حضور ۱۲۰ شرکت‌کننده‌ای است که در رویداد رسانه‌ای «رج» شرکت کرده‌اند. احتمالا از بدو انتشار فراخوان این رویداد تصویری از کمبودها، نیاز‌ها و ویژگی‌های محل زندگی هر فرد در ذهنش نقش بسته  و این رویا یا هدف را در او ایجاد کرده است تا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بتواند مولد اخبار محله خود باشد.

همچنان که بسیاری از شرکت کننده‌ها در این رویداد رسانه‌ای مسائل شهری و مدیریت محله، خلاء‌های رسانه‌ای در شهرستان خود، دغدغه‌های شخصی برای ارتقای رسانه محلی را از جمله عواملی عنوان می‌کنند که سبب حضورشان در رویداد رسانه‌ای رج شده است.

آمده‌ام تا مشکلات محله‌ام را رسانه‌ای کنم

مهدی چراغی از محله پورسینا در رویداد رج شرکت کرده است. می‌گوید یک پایگاه خبری کوچک در محله‌شان دارند و حالا به اینجا آمده است تا نماینده افرادی در محله‌شان باشد که قرار است این پایگاه خبری کوچک را گسترش دهند. «محله ما در حاشیه شهر قرار دارد و مشکلات زیادی دارد. آمده‌ام تا بتوانم که مشکلات محله‌ام را رسانه‌ای کنم.»

سیدعلیرضا طهامی نیز دانشجوی علوم اجتماعی مشهد است که می‌گوید به حوزه خبرنگاری علاقه دارد. او می‌گوید قصد دارد خبرنگارانی را در محله زندگی‌اش فعال کند تا مسائل محله را پوشش خبری دهند.

به نظر او این کمبود در محلات و مناطق شهر وجود دارد و این رویداد امکان رشد را می‌دهد. «اساتید خوبی که در این دوره حضور دارند می‌توانند کمک کنند به جایی برسیم که با موبایل توی دستمان در هر لحظه خبرنگار محله خود باشیم.»

مهنتی، دانشجوی رشته حقوق  دانشگاه فردوسی مشهد هم به دلیل دارا بودن سابقه کار در برخی از گروه‌های خبری مشهد، قصد دارد کارش را به سمت و سویی ببرد که بتواند در رسانه محلی فعالیت جدی‌تری بکند.

می‌گوید: این رویداد فرصتی است تا  کسب مهارت کنیم و از طرفی متوجه باشیم که نمی‌توانیم نسبت به اتفاقات دوروبرمان بی تفاوت باشیم. من فکر می‌کنم  یک سری افراد باید صدای مردم محلات شهر باشند از همین روی حضور در این رویداد را به فال نیک گرفتم.

مهنتی همچنین به سطح اساتید این رویداد اشاره کرده و معتقد است مباحث خوبی در این دوره مطرح شده است.

او می‌گوید: من بیشتر نگران آینده این رویداد هستم امیدوارم افرادی که به عنوان فعال رسانه‌ای محله در این رویداد شرکت می‌کنند از جهت حقوقی حمایت شده و رها نشوند.

یادگیری انگیزه من بود

امیرمحمد رستگار نیا از دیگر شرکت‌کننده‌ها در رویداد رسانه‌ای رج است که از سیستان و زاهدان به مشهد آمده است.

او می‌گوید: یادگیری انگیزه من بود؛ و همچنین گسترش رسانه‌های محلی و اینکه بتونیم یک اتفاق را زود پشتیبانی کنیم.

رستگار نیا معتقد است رویداد «رج» خیلی خوب پیش رفته و امیدوار است بتواند با آموزش‌هایی که در این دوره دیده در محل زندگی خودش اثرگذار باشد.

جواد سلمانی نیز که از تبریز آمده است می‌گوید:. خیلی انگیزه دارم این مطالب را یاد بگیرم و در محلات هدف خودمان اجرا کنم.

او تاکید می‌کند دغدغه‌اش بیشتر روی رسانه است و در نظر دارد بتواند در گسترش مباحث رسانه‌ای شهر تبریز اثرگذار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->